Home Isidor Marí i Mayans

Isidor Marí i Mayans

Patró

Llicenciat en filologia catalana a la Universitat de Barcelona (1972), començà la seva carrera acadèmica com a professor a la Facultat de Filosofia i Lletres de les Illes Balears (1972-1980), on dirigí el Departament de Llengua i Literatura Catalanes.

Després va ser cap del Servei d’Assessorament Lingüístic (1980-1988) i subdirector general de Política Lingüística (1989-1996) de la Generalitat de Catalunya, i dirigí el Centre de Terminologia TERMCAT de 1988 a 1996.

El 1986 va coordinar l’Àrea de Lingüística Social del II Congrés Internacional de la Llengua Catalana i l’edició de les actes corresponents (1992), i el 1996 intervenir com a coordinador del Comitè Científic en la Declaració Universal de Drets Lingüístics de Barcelona.

De 1996 a 2009 va dirigir els Estudis d’Humanitats i Filologia de la Universitat Oberta de Catalunya i de 2007 a2010 la Càtedra de Multilingüisme Linguamón-UOC.

El 1989 va ingressar a la Secció Filològica de l’IEC, de la qual va ser president (2010-2014).

A part d’altres treballs de tema sociolingüístic o sobre la cançó i la cultura popular, ha publicat alguns discos, poemes i traduccions. Els seus darrers llibres són: Les Balears en un context global (2018), L’Obra del Cançoner a les Pitiüses. Municipi de Sant Josep de sa Talaia (2017), Die Katalanischen Länder (2016, 2a ed.), M. Villangómez Llobet: una presentació (2013), Una mirada enrere (poemes amb fotos de Toni Vidal,2010), Vents, de Saint-John Perse (traducció, 2009) i Mundialització, interculturalitat i multilingüisme (2006).