Home Miquel Strubell i Trueta

Miquel Strubell i Trueta

President

És llicenciat en Psicologia i Fisiologia per la Universitat d’Oxford, màster en Psicologia de l’Educació de la Universitat de Londres, i llicenciat en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha fet recerques en temes de bilingüisme escolar i familiar i ha escrit sobre polítiques lingüístiques, planificació lingüística i temes relacionats.

Entre 1980 i 199 ocupà diversos càrrecs tècnics a la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya. Entre 1999 i 2014 treballà com a professor a la UOC (Universitat Oberta de Catalunya) a Barcelona, com a director adjunt dels Estudis d’Humanitats i Filologia, director del programa d’Humanitats, i després director de la Càtedra de Multilinguisme Linguamón-UOC.

Ha estat assessor per al Consell d’Europa i l’Organització per a la Seguretat i Cooperació a Europa, la qual cosa el portà a Kazakhstan, Estònia, Letònia, Croàcia, Rússia i altres països.

Llibres publicats: “Llengua i població a Catalunya” (1981), “La llengua catalana a l’àrea barcelonina” (amb JM Romaní, 1986), “The Catalan Language: Progress towards normalisation” (amb Jude Webber 1991); “Estudis i propostes per a l’extensió de l’ús social de la llengua catalana” (coordinador, 1991); “Euromosaic. Production and reproduction of minority language groups in the EU” (coordinador i co-autor, 1996); “Discussion manual on lesser-used languages” (amb Jordi Bañeres, 1998); Llengua i reivindicacions nacionals a Catalunya. Evolució de les habilitats, dels usos i de la transmissió lingüística (1997-2007) (amb Ernest Querol, 2009), i Democratic Policies for Language Revitalisation: the Case of Catalan(coeditor amb Emili Boix i Fuster, 2011).