Projecció del documental “Imaginar un País. El Congrés de Cultura Catalana”

ACTIVITAT

Us proposem un activitat basada en la projecció del documental “Imaginar un País. El Congrés de Cultura Catalana” i un col·loqui/debat amb els creadors del documental i els protagonistes del Congrés.

Amb aquest documental, la Fundació Congrés de Cultura Catalana ha volgut comunicar com el Congrés va assentar les bases de la recuperació de la llengua, la cultura i les institucions pròpies dels Països Catalans, en un procés de participació ciutadana sense precedents, des del 1975 fins al 1977. Des de la societat civil dels Països Catalans es van mobilitzar milers de persones per discutir sobre com havia de ser el país en el nou marc democràtic amb la implicació també d’ intel·lectuals i artistes com Joan Miró, Antoni Tàpies, Joan Fuster, Jaume Fuster, Jordi Rubió, Francesc de Borja Moll, Joan F. Mira, Maria Aurèlia Capmany, Max Cahner, Montserrat Roig, Muriel Casals, Isabel-Clara Simó, Maria Antònia Oliver… Tot allò que, en aquell moment, podíem somiar com a poble es va concretar al Congrés amb ponències i resolucions.

Del Congrés en podem aprendre algunes lliçons, però sobretot ens permet adonar-nos de la força que té la societat civil catalana i és per aquest motiu que després de la projecció del documental proposem un debat sota el títol “Lliçons actuals del Congrés de Cultura Catalana”.

FITXA DE L’ACTE

Presentació del documental

Projecció del documental: 50 min.

Col·loqui/debat

L’acte comptarà amb la participació dels membres de la Fundació Congrés de Cultura Catalana: Miquel Strubell, Marta Rovira o Montserrat Casals.

Despeses:

A comentar en el moment de definir les característiques finals de l’acte.

Material necessari en sala:

Projector i pantalla

Equip del documental: