Home PROJECTES PENSEM.CAT

PENSEM.CAT

Hi ha coneixement que et permet entendre millor el que està passant

La Fundació Congrés de Cultura Catalana ha creat la revista de difusió de la recerca acadèmica Pensem.cat com a eina de difusió del coneixement expert. La ciència és un dels vessants de la cultura que no para de fer progressos, però que en canvi no és retornada fàcilment a la societat en forma de coneixements, idees i mirades.

El projecte Pensem.cat vol treure la ciència del laboratori i de l’àmbit acadèmic per portar-la arreu. En primer lloc, a internet, a les xarxes socials, a la butxaca de la gent a través del mòbil… En segon lloc als espais de debat, de trobada d’entitats, de persones que volen transformar el seu entorn, al carrer… En l’època de la desinformació i les “fake news”, Pensem.cat vol ser un referent que aporti qualitat i fiabilitat. I alhora, accessibilitat i senzillesa. Volem fer arribar el coneixement a tothom.

De fet, Pensem.cat és encara un projecte en vies de definició. De moment és una revista online dedicada a publicar articles de difusió del pensament expert i acadèmic, en llengua catalana. Un projecte que vol ser el portal de divulgació de ciència i coneixement dels Països Catalans. Però volem que sigui moltes coses més: debat, propostes de futur, continguts audiovisuals, descoberta de nous talents, promoció de les dones científiques, una plataforma per als joves… Un terreny on explorar les noves formes de comunicació de la ciència i el coneixement al segle XXI que no exclogui cap possibilitat: internet, creació, expressió, cultura i llengua.

Entre la seva creació, el juny del 2019, i el desembre d’aquest mateix any, Pensem.cat ha publicat un total de 52 articles, aconseguint tots ells un total de 67.000 lectures. Això és, doncs, una mitjana de 1.200 lectures per article, un impacte notable per a multitud d’investigadors.