Home Francesc Marco-Palau

Francesc Marco-Palau

Secretari

Fundació Congrés de Cultura Catalana

(Tarragona, 1989) És doctor en Història per la Universitat Autònoma de Barcelona amb el mestratge del professor Joan B. Culla. Llicenciat en Història (URV), Màster en Història de Catalunya (UAB) i Màster en Formació del Professorat (UAB), és articulista del Diari de Tarragona i del setmanari Nova Conca, a més d’opinador en diversos mitjans de comunicació.

Autor de 6 llibres d’història del segle XX, el 2021 va ser nomenat per la Generalitat de Catalunya com a comissari de l’Any Palau Ferré, per commemorar el centenari del naixement del pintor cubista, en el marc del qual es van organitzar 20 exposicions temàtiques diferents i 100 actes territorials arreu de Catalunya.

Membre de l’Executiva de Plataforma per la Llengua i patró de la Fundació Vincle, també forma part del jurat del premi Ferran Soldevila de biografies i memòries, del Memorial per la Pau Josep i Liesel Vidal i és secretari del jurat dels Premis Martí Gasull i Roig a l’exemplaritat lingüística. Des del 2022 també és secretari de la Fundació Congrés de Cultura Catalana.

Tornar a pàgina anterior