Home Jaume Subirana

Jaume Subirana

Patró

Escriptor, traductor i professor universitari català. Ha escrit i publicat prosa (Suomenlinna, Adrada, Cafarnaüm) i poesia (RapalaUna pedra sura), així com llibres sobre Barcelona (BarcelonABC, The Barcelona Reader) i Catalunya (Tota la veritat sobre els catalansWillkommen in Katalonien) i sobre literatura catalana. L’any 1988 va obtenir amb Final de festa el premi Carles Riba de poesia, el 1996 el de la Fundació Enciclopèdia Catalana per escriure Suomenlinna, el 1999 el Ferran Soldevila de biografies i estudis històrics amb Josep Carner: l’exili del mite (1945-1970), el 2011 el premi Gabriel Ferrater de poesia de Sant Cugat per Una pedra sura i el 2016 el d’assaig Mancomunitat de la Ribera Alta per Cafarnaüm.

Ha format part de la junta del PEN Català (1995-2004) i dels consells de redacció de Caràcters (2000-2004), Catalan Writing (2006-2012)  i Visat (des de 2007). Va ser director de la Institució de les Lletres Catalanes (2004-2006).

Doctor en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona i llicenciat en Filosofia i Lletres. És Professor agregat de literatura al departament d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra. Ha estat professor dels Estudis d’Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya (1998-2018), on va posar en marxa i dirigí fins al 2004 el portal Lletra). També ha estat professor visitant a Duke University (1996), a la University of British Columbia (2007), a Brown University (2011), a la Università Ca’ Foscari Venezia (2012) i a Trinity College, Hartford (2018).