Home Pere Sala Martí

Pere Sala Martí

Vocal del comité executiu

És Llicenciat en Ciències Ambientals per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya. Va ser-ne coordinador des de l’any 2005 fins al 2017. Com a tal, i entre altres projectes impulsats per aquest ens, ha coordinat l’elaboració dels catàlegs de paisatge de Catalunya. També col·labora amb el Consell d’Europa, i és Secretari General de CIVILSCAPE.

Col·labora en diversos cursos i postgraus universitaris.

És també autor i editor de diverses publicacions en l’àmbit del paisatge i del desenvolupament sostenible. Alguns títols són “Lo sublime contemporáneo. Paisajes de la perplejidad” (2018); “Els catàlegs de paisatge de Catalunya. Metodologia” (2016); “La planificació del paisatge en l’àmbit local a Europa“ (2015); “Catàleg de paisatge. Comarques Gironines” (2014); “Catàleg de paisatge. Les Terres de l’Ebre” (2013); “Catàleg de paisatge. El Camp de Tarragona” (2012); “Catàleg de paisatge. Les Terres de Lleida” (2010); “Paisatge i participació pública” (2010); “Challenges of the Implementation by the European Region of the Directive on Strategic Environmental Assessment” (2001); “L’evolució del paisatge de Sant Feliu de Guíxols” (2001).

Entre els anys 2003 i 2005 va treballar al Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya en l’aplicació de l’avaluació ambiental de plans i programes a Catalunya i en la promoció de polítiques de sostenibilitat en l’àmbit local.